Türkçe  İngilizce 
DENGELİ BESLENME İÇİN YUMURTA

Günlük 2000 kalorilik bir diyet baz alınarak yapılan hesaplamada:

Büyük bir yumurta;
4.5 g yağ (günlük ihtiyacın %7.5’i),
1.5 g doymuş yağ (günlük ihtiyacın %8’i) ve
215 mg kolesterol (günlük miktarın %7’si) içerir.


Bir Yumurta;

• %8 Vitamin B12
• %6 Vitamin A
• %10 Protein
• %4 Vitamin B6
• %6 Vitamin D
• %3 Vitamin E

• %6 Folik Asit
• %2 Tiyomin
• %8 Fosfor
• %15 Riboflavin
• %4 Çinko
• %4 Demir İçerir

 

Yumurta besin kalitesi açısından anne sütünden sonra 2. sıradadır

Sevgili Anneler,

Her anne çocuğunun sağlıklı olmasını ister. Bebeklik çağındaki beslenmede (özellikle ilk üç yaşına kadar) hayvansal protein tüketimi, çocuğun beyinsel fonksiyonlarının gelişmesi için gereklidir. Hayvansal proteinin en kolay sağlanacağı maddelerin başında da yumurta gelir.

Yumurta besleyici, lezzetli ve en ucuz besin maddesi olmasının yanında, bir insanın yaşamı boyunca gereksinim duyduğu tüm temel vitamin ve mineralleri içerin tek gıda, sindirimi en kolay besindir. İçinde bulunan kolin maddesi, çocuğun fiziksel gelişimini, öğrenme yeteneğini direkt etkiler. Bu nedenle çocuk beslenmesinde örnek protein kaynağı olan yumurtayı ihmal edilmemelidir.

 

Copyright © 2017 - Tüm Hakları Afyon Yumurta ya Aittir.